به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری)، با حضور در «کافه خبر» تأکید کرد که به دلیل نفوذ اینترنت در تمام لایه‌های زندگی، افت کیفیت به سرعت توسط کاربران احساس شده و سازمان نیز از طریق سامانه ۱۹۵ و پایش‌های نظارتی، این نارضایتی‌ها را به اپراتورها منتقل می‌کند.

حمید فتاحی:« افت کیفیت اینترنت، موضوعی نیست که یک‌شبه ایجاد شده باشد و نمی‌توان به سرعت آن را برطرف کرد. همان‌قدر که زمان برده تا این ظرفیت دچار آسیب شود، همان‌قدر نیز زمان لازم است تا کیفیت به وضعیت مطلوب برسد.»

مهم‌ترین عامل کاهش کیفیت ارتباطات، «عدم سرمایه‌گذاری و توسعه به موقع زیرساخت‌ها» اعلام شد. مقام مسئول رگولاتوری توضیح داد که در سال‌هایی که توسعه زیرساخت‌ها متوقف یا کند شده، با افزایش مصرف مردم، توازن به هم خورده است.

متن کامل این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *